Tillbaka till vardagen

Mysiga dagar har passerat med julfirande och kompishäng men nu känns det skönt att sakta men säkert komma in i vardagslunket igen. Resten av veckan blir det 100% fokus på plugg för min del, då jag har tre pågående kurser varav två ska vara klara första veckan i januari och den tredje är fullt igång med grupparbete just nu. Men självklart ska hästarna pysslas om också. Idag fick jag sällskap av både hund och pojkvän (<3) ut i skogen trots ösregn så lilla grace fick springa av sig på grusvägarna. Lite bättre väder får det gärna bjudas på framöver, men nu är det iallafall ridbart både ute och i paddocken igen så jag hoppas få komma igång och köra på med en lite "intensivare" period med min soon to be 4-åring. Hon mår så mycket bättre när hon får arbeta och blir himla trevligare att hantera när hon inte kokar av energi. Lucky får förstås också sin dagliga dos utav pyssel och kärlek, men någon ridning blir det nog inte än åtminstone, trots att han inte visat några tecken på onda ben på flera veckor nu. Däremot är han SÅ liten och omusklad lilla farbrorn så jag har inte hjärta att hoppa upp på den lilla taniga ryggen. Men när vädret blir lite roligare ska jag försöka börja tömköra honom åtminstone så han också får ut och jobba i den mån han fixar och orkar, gammelgubben.


Kommentera här: