hemkomst och överskottsenergi

Skönt att komma hem till vardagen igen må jag säga även om jag känner mig lite sliten efter en lång resa. Hur som helst åkte jag så klart ut till stallet idag direkt när jag vaknade. Båda tjorvarna verkade glada att se mig även om Lucky kräver lite extra fjäsk när jag vart borta för länge. Herr lättkränkt ser mig som världens förrädare och tittar verkligen på mig som att "jaså, nu duger det minsann..." haha. 

Båda blev iallafall ordentligt ryktade och Lucky fick dundra av sig lite energi i paddocken, dock var det nog lite för hårt underlag trots snötäcke för han höll sig till stillastående bocksprång och trav idag. Därefter Grace tur som var så överladdad att hon inte visste vart hon skulle ta vägen trots att hon fått promenader och sprungit lös i paddocken medan jag vart borta. Hur som helst var hon överjävlig när jag gick ut med henne på åkern i longerlina för att promenera i snön, dundrade iväg som en pansarvagn, var alldeles för närgången och brötig samt nerverna på utsidan. Efter ett försök till longering som endast resulterade i drag i munnen, luftsprång och flygande bakben obekvämt nära mig själv så fick även hon gå in och bralla av sig den värsta energin lös på banan innan det blev basic övningar i vett och etikett. I slutet var hon hyfsat mjuk och följsam och gick efter mig utan att gå på mig så då avslutade jag för dagen. Får se till att arbeta igenom henne ordentligt nu i veckan, hon blir så galet bufflig i största allmänhet när hon bubblar över av energi. 

 

Kommentera här: