Grateful

Älskade, finaste killen. Så länge han känns fräsch och tycker det är roligt så får han joggas lite försiktigt ett par dagar i veckan nu men allt sker på hans villkor. Under de få ridturer vi tagit nu har jag inte ens bett om trav utan han har fått bestämma tempo själv. Det ända jag egentligen gör är att styra och hålla stöd till munnen. Han har alltid velat ge 110% i allt arbete och trots att han är väldigt lugn och harmonisk just nu får jag ibland påminna honom om att pausa och sakta av. Lucky hade gått igenom eld för sin ryttare och hade inte slutat ge och ge och ge om så ett ben hade gått av på honom och jag koncentrerar mig just nu bara på att vara lyhörd för allt och bara se till att han får röra på sig helt utan press eller krav från min sida. Njuter till fullo av att sitta på hans rygg igen och förhoppningsvis får hjärtat ha ett par bra år nu utan problem så vi kan ha roligt ihop och bara göra sånt som vi båda tycker om.♥

Skulle hans kropp säga ifrån minsta lilla så vet jag numera att han är lika lycklig utan arbete sålänge han blir ompysslad, men om han kan hållas igång lite smått så är ju det perfekt då han trots allt tycker det är så roligt och framförallt så vill jag ju hålla han mjuk och fräsch i kroppen ett tag till.

Kommentera här: