Ett annat vi mot ett annat dom

dagens datum fast 6 år tidigare.

Alltså kan ni tänka er? Det är alltså 6-7 år sedan jag och Lucky hade våra golden year. På den tiden en ganska naiv Amanda som drömde om att fightas i toppen med just denna lilla ponny, ingen annan dög åt mig. Det var han och jag mot alla odds, och oddsen vann så klart till slut. 6 år yngre Amanda som var besviken när tävlingarna inte gick som planerat, som bröt ihop gång på gång när något inte stämde med hästen i mitt liv och som redan här bestämt mig för att Lucky aldrig någonsin ska lämna vår gård vid liv. 

6 år senare, efter en vår där vi ännu en gång kämpat mot oddsen och på något jäkla vänster lyckats vinna mot dom skrittade idag barbacka i solen på min farbror i tio minuter och var så tacksam och glad över möjligheten att få sitta på hans rygg och mysa de där extra minuterna i stallgången. Tänk vad tiden förändrar oss och vårt perspektiv. Men 6 år senare är han fortfarande hästen i mitt liv. ♥

 
 

Kommentera här: