dagens ridpass

Idag satt jag på lillan igen. Inga konstigheter trots en månads vila. Vi både skrittade över bommar, samt la in lite mer trav idag. Hon var riktigt duktig på att svara framåt idag, men bryter lätt av/stannar om man inte är på henne, och jag vill verkligen inte vara tjatig med varken röst eller skänkel så idag blev tänket lite "fraaaam, tjoho, ptroo" haha! Tanken är att hon verkligen ska iväg framåt när jag ber om henne, så travar vi på ordentligt en långsida och så saktar jag av och berömer innan hon saktar ner av sig själv.

Men hur som helst kändes hon trygg även idag så nu ska vi lämna paddocken så gott det går och utnyttja naturen för att hitta lite jämnare framåtbjudning - med start redan imorgon! Världens bästa Erica ska följa med mig ut imorgon förmiddag, så får hon vara testpilot på damen så tar jag och Lucky täten. Ska bli så roligt!

Lilltjejen i tisdags. ♥
 

Kommentarer:

1 Ebba Carlström:

Hur gammal är hon, samt vad är planen i framtiden med henne? Om du har hunnit tänka så långt :)

Svar: Hon är 3 år. Det långsiktiga målet är att ha en frisk och sund häst som kan hänga med mig på både hopp och dressyrtävlingar på hobbynivå, men absolut viktigast för mig är att vi ska ha roligt ihop dagligen. :)
Amanda ljunggren

Kommentera här: