Världens vackraste

Då var även denna onsdagen till ända. Kameran har till skillnad från igår gått varm idag så nu ska några inlägg förberedas med nya fräscha bilder. Kul med lite inputs från er på förra inlägget angående täcken också! 
Just denna frågan diskuterades faktiskt i en facebookgrupp jag är med i för bara några dagar sedan och det var sjukt hårt klimat i det kommentarsfältet kan jag säga. Medan vissa menade på att alla som har täcken på sina hästar är djurplågare så menade andra på det motsatta. Min personliga åsikt är att det sällan är så svart eller vitt och jag tror att alla hästägare alltid har sin hästs välmående i åtanke och om man nu har täckat för mycket eller för lite är det såklart inte med avsikt att skada hästen. Svårt med Sveriges väder också som kan växla något oerhört, vet ju själv hur det är nu framåt vårkanten när man står varje morgon och funderar på om man vill frysa på morgonen eller vara varm på eftermiddagen, haha. Sedan får man ju inte heller glömma att alla hästar är individer, Lucky t.ex. som har både mycket mer hull och päls än Calle har fryser väldigt lätt medan Calle som är slank och har väldigt tunn päls nästan aldrig fryser. Och samtidigt som man inte vill att de står och fryser och spänner sig vill man ju inte att de blir överhettade heller.. Nåja, nog pratat om täcken!

Calle hade ju planerad vilodag idag, men hade ändå tänkt röra på honom på ett eller annat vis, och då det kom väärldens regnskur precis innan jag tog in honom och han var smutsig sedan innan så stog jag med en milt uttryckt väldigt skitig häst (där fick jag för att strunta i täcket, påtal om täcken haha..) 
Så istället för att invänta att han torkat så jag kunde få på utrustning gick vi helt enkelt ut och lekte lite i paddocken. Har sååå många bilder på detta men just nu får ni nöja er med några porträttbilder. Är han inte himla vacker och uttrycksfull? Eller är det jag som är partisk kanske, hehe..

 

Kommentarer:

1 Wilma%20Appelqvist%20:

Gud vad fin och lik min! :)

Svar: Åh, måste in och kika! :D
Amanda ljunggren

Kommentera här: