Lugna dagar

Igår red M Calle och idag fick han vila. Istället har jag pysslat om Lucky lite extra, promenerat med honom och låtit han trava några steg på lina. Dock är han fortfarande väldigt öm så blev bara något varv så jag kunde filma så jag har att jämföra med i framtiden.

Egentligen skulle Calles tänder kollas idag, och då jag var i skolan lämnade jag över ansvaret till de andra i stallet. Calle var hur snäll som helst när tandläkaren var här förra året men idag ville han bestämt inte alls öppna munnen för någon läskig främling, haha. Är dock inte förvånad, han kan vara väldigt rädd om sitt huvud och speciellt inför de människor han inte känner. Nåja, har inte känt några konstigheter utan var bara en rutinkoll idag, det får flyttas fram helt enkelt.

Imorgon planerar jag att ställa fram två små kryss på en linje och variera antalet galoppsprång mellan. Var tydligt i söndags att vi behöver finslipa på både gas och broms, så det känns som en bra övning att lägga in någon dag i veckan ett tag framöver.

 

Kommentera här: