Hösten kom ifatt oss.

Ja, vad ska man säga? Den här dagen var ju väntad även om jag njöt väldigt mycket utav den långdragna sensommaren som hängt i nästan hela september ut. Men när jag vaknade imorse var det fortfarande mörkt ute, det blåste halv storm och spöregnade. De 18-20 graderna som vi haft det senaste hade sjunkt till 13 grader och jag tror minsann att hösten kom ikapp till slut.

Jag önskar att jag kunde säga att jag tycker det är mysigt med höst, att tända ljus, ha på sig stickade tröjor, dricka te och mysa under en filt i soffan när regnet smattrar utanför. Men för att vara ärlig så avskyr jag hösten, haha. Hade kanske uppskattat den lite mer om man inte var häst och hundägare. Men nej, att komma ut till stallet klockan 16 och det är kolsvart ute, regnet står i sidled och hästarna har gegga upp till magen som man måste spola av bara för att gegga ner dom igen när man går ut till en paddock som står under vatten, naaah - not my cup of tea. 
Nåja. Förhoppningsvis får vi en bra höst med några soliga dagar och sedan gäran en vinter med några minusgrader och snö. 

Bjuder på några fler bilder mamma tog i lördags. Ni får ha överseende med min sits. Har verkligen kastat om allt i min ridning det senaste, och kroppen hänger inte riktigt med på noterna ännu. Framförallt axlarna som måste ner och slappna av samt få ihop och fram händerna.
 

Kommentarer:

1 Emma:

Åh så fina bilder!

Svar: Åh, Tack!! :)
Amanda ljunggren

Kommentera här: