Juli månad

Calle blev ju grundligt checkad igår och resultatet blev ungefär som jag förväntat mig. Lite dålig cirkulation i bakknäna, men ändå inte så pass dåligt som jag trott. Har ju känt att motorn inte riktigt fungerat det senaste, inte så att han vart seg på något sätt utan snarare att han inte haft riktigt det påskjutet han brukar ha. Jag var ganska inställd på att vi skulle behöva spruta, eller blistra knäna men riktigt så långt hade det inte gått som tur var. 

Sedan var han även stelare i hela högersidan, vilket jag också känt av. Dock är han väldigt jämnt musklad så jag vet inte riktigt vad som kan ha orsakat det, men det är åtgärdat hur som helst så det är väl bara att släppa. Förmodligen har han sträckt sig lite vid något tillfälle, så har det läkt ut men stelheten suttit kvar. 

Nu ska han vila i två dagar, skrittas i tre och sedan tränas på som vanligt. Ska hjälpa knäna med anti-inflammatoriskt medel nu i några dagar och tyvärr är det ganska lång karenstid på det tillskottet. Så under Juli kommer vi inte att tävla någonting utan fokuset kommer ligga på att stärka honom i hela kroppen. Ska försöka bli bättre på att göra veckoscheman och försöka hålla mig till dom för att få en så effektiv och varierad träning som möjligt. Men med behandling igår och nya skor i förrgår kommer han vara ordentligt fit for fight om några dagar när kroppen har återhämtat sig från behandlingen. Sedan blir det hårdträning för att vara i superform till Augusti, längtar!

 


 

Kommentera här: