Hästfronten.

Med en ny "liten" kille hemma så står hästfronten relativt stilla denna veckan. Idag var mamma snäll och skötte stallet åt mig, och imorgon blir båda två ridna och omskötta utav sina andrapiloter. Onsdag åker jag ut och rider och grejar en snabbis på kvällen. Sedan har jag bara en häst på torsdag då E kommer till Lucky, och på fredag kommer M till Calle. Så det blir inte supermånga timmar för mig där denna veckan, men hästarna blir såklart omkötta och motionerade ändå.

Tack och lov är vi mitt i ett självgående projekt i skolan nu, så jag kan jobba hemifrån i princip hela veckan. På fredag måste jag dock ta mig dit i några timmar, men då är min fina sambo hemma med Ramses istället. 

Lite halvknäppa veckor på ingång med andra ord, där jag får knåpa ihop mina dygn så gott det går utan att hundar eller hästar ska bli ledsna. När Ramses landat ordentligt och känner sig trygg är tanken att han ska få åka med mig när jag ska till stallet i framtiden så han får några timmar dagligen ute på landet, med öppna ytor och hundkompisar. En dag i taget.

Bild: Jag, Bella och Spike ute på åkern och busar för något år sedan.

 
 

Kommentera här: