Back in business

Idag har jag äntligen fått jobba med mina fantastiska killar igen. Inget fysiskt krävande alls, men det var skönt att vara tillbaka i stallmiljö. 

Lucky var först ut idag, som alltid efter att jag vart borta en stund då han påverkas så tydligt av min frånvaro och blir SÅ ledsen och arg på mig om jag då inte sätter honom i första hand när jag är tillbaka,haha! Världens största och finaste personlighet. Hur som helt var han fin att rida idag, lite väl mycket energi vilket inte är konstigt då han bara ridits 2-3 gånger denna veckan men det var inget som störde något större. Däremot var han ganska låst i bogarna så det fick vi jobba på hela passet. En sak jag lekte lite med var att flytta framdelen på honom i galoppen, tänk er som en piruett fast i bara 1 steg. Det var en superövning idag efter lite mjukgörande då han var för koncentrerad för att skjuta ut bogen i det lilla steget vilket resulterade i att han fick jobba med hela framdelen ordentligt. Kan inte säga att jag var supernöjd när jag avslutade, fortfarande lite låst i bogen men bättre åtminstone. På med liniment för att värma musklerna och fortsätta med det arbetet i veckan. Kanske krävs ett eller två pass till för att han ska bli helt mjuk och fräsch i kroppen igen.

Storhästarna
 
longerade jag idag för att checka av energinivån och se hur dem rörde sig efter en veckas vila och dem båda var riktigt fina! Kicken var till en början lite stretig mot inspänningen men trampade på riktigt bra och jag upplevde för första gången att han var i riktig balans och hade superfin takt, kul att se!

Calle gav mig också en positiv överraskning genom att trampa på hur fint och trevligt som helst med mycket energi. Kort och gott var alla fräscha och harmoniska men lite lösgörande arbete i veckan kommer göra susen!

Haha, Calle efter hans senaste lite längre vila - sprängfylld med energi ;)
 
 

Kommentera här: