Gårdagen;

Blev ett basicpass igår, mycket tempoväxlingar i traven, och i galoppen hade jag fokus på att få igång bakbenen och få ett ordentligt tryck i galoppen vilket jag tyckte jag lyckades bra med.

Så det blev en del övergångar och såg till att han skulle vara kvick i ökningarna, hade rätt hög hand i galoppen och lät han aldrig gå ner i sin naturligt låga form utan ville hellre ha upp huvudet på honom för att han skulle få in bakbenen mer under sig. Väldigt basic somsagt, men väldigt nyttigt pass och var skönt att äntligen lyckas få lite power och tryck i galoppen.

Och påtal om något helt annat så är jag väldigt sugen på att inhandla ett klarblått och ett rött schabrak till han, hade nog vart supersnyggt. Även ett vinrött dressyrschabrak hade inte vart fel!














Kommentarer:

1 Camilla Robertsson:

jag har ett rött mias med svart/vit passpoal som jag tänkt sälja om du är intresserad :)

Kommentera här: